Climatronic – Klimatyzacja Samochodowa

Obsługa climatronica – Golf 3 / 4, Passat B4 / B5 oraz Volkswagen [1992-2005]

Obsługa climatronica w Golfie 3 / 4, Passat B4 / B5 oraz aut grupy Volkswagen wyprodukowanych w latach 1992-2005.

panel climatronic

Panel climatronic

 

  1. Odmrażanie przedniej szyby.
  2. Poziom mocy dmuchawy. W trybie „8”(automatycznym), niezależnie jaka w rzeczywistości jest liczba obrotów dmuchawy, na wyświetlaczu jest pokazany jej średni stopień
  3. Temperatura zewnętrza. Wartość, która jest wskazywana nie ulega zmianie, gdy prędkość jazdy będzie niższa niż 15 km/h, a temperatura (płynu chłodzącego) będzie powyżej 70°C. Przy tak małej prędkości pomiar rzeczywisty temperatury zewnętrznej nie będzie pokazywany, dlatego że zmierzona temperatura mogłaby być zafałszowana poprzez ciepło silnika.
  4. Odmrażanie przedniej szyby.


  5. Tryb zamkniętego obiegu powietrza.
  6. Kierunek przepływu powietrza. Po wybraniu trybu „14” wskazanie strumienia powietrza – na nogi pojawi się lub zgaśnie. Po wybraniu trybu „15” wskazanie strumienia powietrza – na tułów pojawi się lub zgaśnie.
  7. Wybrana wewnętrzna temperatura. Przełączanie między stopniami Celsjusza i Fahrenheita poprzez naciśnięcie i przytrzymanie przycisku „11”, następnie należy nacisnąć przycisk „9” pojawia się wybrana jednostka temperatury. Tryb „AUTO“ – w trybie automatycznym. Układ klimatyzacji Climatronic utrzymuje (automatycznie) temperaturę wewnątrz pojazdu jaka została wybrana. Automatycznie zmieniona zostaje temperatura powietrza która się wydostaje, obroty dmuchawy oraz rozdział powietrza.  „ECON“ w sytuacji kiedy wyłączony jest układ chłodzenia. W tym trybie wyłączana zostaje sprężarka układu klimatyzacji Climatronic, natomiast tryb ogrzewania oraz wentylacji są regulowane w dalszym ciągu automatycznie. „OFF“ w sytuacji gdy wyłączony jest cały układ. Wyłączenie za pomocą przycisku „17”. W tej funkcji klapy zostają w położeniu jakie zostały ostatnio ustawione, regulację tą powinno wykorzystywać się tylko w wyjątkowych sytuacji (np. awarii).
  8. Wybór trybu automatycznego.
  9. Czujnik dla temperatury tablicy przyrządów oraz dmuchawa dla czujnika temperatury (w samochodach z kierownicą po prawej stronie).
  10. Tryb „ECON“. Po wybraniu tego trybu wyłączana zostaje sprężarka układu klimatyzacji Climatrinic, a tryb ogrzewania oraz wentylacji są regulowane automatycznie.
  11. Możliwość wyboru: „Cieplej“.
  12. Możliwość wyboru: „Zimniej“.
  13. Możliwość wyboru: „Strumień powietrza skierowany na nogi“.
  14. Możliwość wyboru: „Strumień powietrza skierowany na górne części ciała“.
  15. Możliwość wyboru: „Zwiększenie prędkości dmuchawy”.
  16. Możliwość wyboru: „Zmniejszenie prędkości dmuchawy”. Wyłączyć układ klimatyzacji poprzez naciśnięcie i przytrzymacie przycisku, aż pojawi się wskazanie „OFF“. Po wybraniu tej funkcji klapy zostają w ustawionym położeniu, ta regulacja powinna być wykorzystywana wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach (np. awarii).
  17. Zamknięty obieg powietrza.
  18. Czujnik dla temperatury tablicy przyrządów oraz dmuchawa dla czujnika temperatury (w samochodach z kierownicą po lewej stronie).

Podziel się z innymi !!!

10 Komentarzy

  1. Sławomir Lis 8 lutego 2012 at 19:50

    Mam Skodę Suberb z Climatronic. Odczyt temperatury zewnętrznej i wewnętrznej następuje w skali Fahrenheit, natomiast ja chciałbym aby był odczyt według skali Celsjusza.
    Nie wiem co się stało, gdyż pierwotnie był odczyt temperatury według skali Celsjusza.
    Byłbym wdzięczny za poradę jak wrócić do skali Celsjusza.

  2. Andrzej 19 lutego 2013 at 17:58

    Nacisnąć i przy trzymać EKON a następnie nacisnąć przycisk AUTO we wskazaniu pojawi się odpowiednia jednostka temperatury

  3. Tomasz 8 kwietnia 2013 at 14:50

    Mam pytanie. W moim VW Sharan 2001 climatronic przed uruchomieniem mruga, czy to oznacza jakąś awarię? Wydaje się jak by działał poprawnie.

  4. Rafał 19 czerwca 2013 at 13:03

    Mam vw golf 4 z taką klimatyzacją. Często jeżdżę z otwartym oknem (latem) wtedy chciałbym wyłączyć klimatyzację.
    Czy i jak można całkowicie wyłączyć klimatyzację.

    • Aga 5 lutego 2014 at 09:51

      Przełącz na ECON

  5. Ania 4 lipca 2013 at 11:18

    Dzień dobry, mam VW Passata B5, przy obnizaniu temperatury wewnątrz schodzi ona wyłącznie do 18 stopni i pojawia się się napis LOW, ( nie da się bardziej obniżyć temperatury ) nie wiem czy tak powinno być czy coś jest nie tak z klimatyzacją? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź

    • Aga 5 lutego 2014 at 09:50

      LOW oznacza temperaturę niższa niż 18st. Zakres temperatur to 18-29.
      Wszystko jest ok.

  6. Łukasz 28 marca 2014 at 21:40

    18 stopni to jest najnizsza temp a najwyzsza to 28 podajze. wyzszej ani nizszej nieda się ustawić. Z tw klimatyzacja raczej wszystko jest ok ;).

    • mati 7 czerwca 2014 at 21:41

      witam mam pewien problem z którym
      mecze się już od dłuższego czasu a
      mianowicie:mam passata b5 z tym
      klimatronikiem i problem jest w tym
      że źle wskazuje temperaturę
      zewnętrzną na klimatroniku, kiedy
      auto stoi w garażu przykładowo tam
      mam 16stopni jak wyjadę z garażu i
      temperatura jest niższa to na
      klimatroniku ona spadnie a gdy jest
      wyższa to się nie podniesie,dopiero
      jak postoi kilka godzin na dworze to
      pokaże faktyczną temperaturę ale pod
      czas jazdy dalej jest to samo:-
      (wymieniłem już panel klimatyzacji i
      dalej nic a czujnik który znajduje się
      z zderzaku działa.wie ktoś jak się z
      tym uporać??pozdrawiam

  7. Dawid 6 lipca 2014 at 07:04

    jak włączyć klimatyzacje w vw passacie b5

Wstaw komentarz


− 3 = sześć