Climatronic – Klimatyzacja Samochodowa

Naprawa klimatyzacji samochodowej

Serwisy które zajmują się naprawą klimatyzacji samochodowej muszą być wyposażone w odpowiednie urządzenia za pomocą których odzyskuje się czynnik i następuję jego recykling, usuwa obce gazy, również stary olej, sprawdza się podciśnienie, wykonuje płukanie układu, sprawdza się jego szczelność, napełnia układ świeżym olejem oraz czynnikiem chłodzącym.

Zwykle stacje takie dokonują również odgrzybiania oraz ocenę stanu klimatyzacji i w razie konieczności wymianę poszczególnych elementów. Przy corocznej kontroli stanu klimatronika sprawdzone zostają również węże oraz uszczelki, które też z upływem czasu starzeją się i mogą być porowate oraz wszystkie podzespoły. Jeżeli nastąpiły uszkodzenia mechaniczne przed wymianą części na nowe przepłukuje się cały układ tak, aby czynnik chłodniczy znajdujący się w obiegu nie uległ zanieczyszczeniom. Niektóre z zakładów naprawczych co roku dezynfekują parownik oraz wymieniają wewnętrzny filtr. Wymienia się także czynnik chłodniczy i wkład osuszacza, lecz jeżeli nic się nie dzieje to dopiero po ok. 3 do 4 lat. Wszystkie te czynności wykonywane są w sytuacji kiedy klimatyzacja działa poprawnie, jedynie w celu odpowiedniej konserwacji i zapobieganiu ewentualnym przyszłym uszkodzeniom.


Zdarzają się sytuacje kiedy któryś z elementów układu klimatyzacji ulega uszkodzeniu, wówczas należy niezwłocznie udać się do specjalistycznego serwisu zajmującego się naprawą klimatyzacji aby nie doszło do jeszcze większych i bardziej kosztownych uszkodzeń.

Naprawa klimatyzacji w serwisie

Do sprawdzania szczelności wykorzystuje się azot za pomocą którego lokalizuje się takie miejsce. Wykonuje się to przy pustym układzie, jeżeli wcześniej dokonywana była jego naprawa lub przypuszcza się, że taka nieszczelność istnieje.

Wymiany chłodnicy klimatyzacji czyli skraplacza dokonuje się w przypadku rozszczelnienia albo znacznego zanieczyszczenia. Rozszczelnienie powoduje całkowite wyłączenie układu klimatyzacji natomiast zanieczyszczenie to powód słabej efektywności. Nieszczelności zwykle pojawiać się mogą na rurkach, a naprawa wiąże się z koniecznością ich polutowania.

Serwis dokonuje także napraw sprężarki, gdzie wymienia się uszczelki oraz cewki i sprzęgła. Czasem jednak taka naprawa jest nieopłacalna i lepiej kupić nową.
Filtr osuszacza wymienia się zwykle co 3 lata, natomiast filtr kabinowy nawet co pół roku lub w sytuacji kiedy przejedziemy nie więcej niż 15 tyś km. Jest on bardzo ważnym elementem i odpowiedzialny jest za oczyszczanie powietrza wylatującego z kanału nawiewowego do wnętrza pojazdu.

Katalog stron internetowych

Podziel się z innymi !!!

Wstaw komentarz


− trzy = 3